вторник, 30 април 2013 г.

Манипулация

"Всеки мой опит да провокирам у теб определена промяна, реакция, модификация - без да ти го кажа открито - е равнозначен на манипулация.
Манипулация е да ти кажа "Студено ми е", когато искам да те помоля да ми подадеш пуловера.
Манипулация е да вярвам, че ти ме караш да се чувствам зле, вместо да осъзная, че причината да се чувствам така съм аз самият.
Манипулация е да ти казвам, че те обичам, ако единствената ми цел е да те накарам да потвърдиш, че ти също ме обичаш.
Манипулация е да ти задавам въпрос, ако няма да се доверя на отговора ти.
Манипулация е да продължавам да очаквам, че ще се промениш, вместо да нагодя поведението си към моето собствено недоволство и сам да се отдалеча.
Манипулация е да те обвинявам, че ме манипулираш, вместо да приема, че аз се поддавам на манипулация, че аз позволявам да ме манипулираш.
Манипулация е да общувам с хората, когато им представям друго лице, а не собствения си, истински лик."
"Писма до Клаудия", Хорхе Букай

Няма коментари:

Публикуване на коментар