четвъртък, 5 януари 2012 г.

За пушачите и дискриминацията

Дискриминация - ограничаване на правата или лишаване от права на група граждани по някакъв признак.

Вече няколко пъти ми се случва да чувам възклицания на пушачи: „Как така няма да се пуши по заведенията?! Това е дискриминация!”

Дайте да се разберем сега.

Аз, като непушач, мога да се съобразявам с пушачите, въпреки че те вредят на мойто здраве. Но ти, като пушач, се вдигна да ме съдиш за дискриминация, защото не ти давам да пушиш в заведението.

Разликата обаче между нас е, че ти имаш избор. Можеш да седнеш в заведение и да не пушиш, а аз не мога да седна в заведение и да не дишам твоя пушек.

Но ти веднага имаш отговор „Ами като не искаш да дишаш моя пушек, няма да влизаш в заведението!”, а аз ще те цитирам „Това е дискриминация!”... Не спекулираме ли с думата „дискриминация”?

И следва „логичният” ти извод „Ама ние сме повече...”

Май не се разбрахме...

Няма коментари:

Публикуване на коментар